۹- محاکمه منصور حلاج (کتاب صوتی حلاج شناسی ۱)

۰ نظر گزارش تخلف
انسان شناسی و عرفان
انسان شناسی و عرفان

کتاب های صوتی زندگی و شخصیت عرفا و شخصیت های ایران و جهان

از کتاب انسان کامل جلد دوم
به قلم استاد علی اکبر خانجانی

همه کتابهای صوتی استاد در تلگرام با حجم و کیفیت اصلی و کم حجم
https://t.me/khanjanyaudiobooks2/810?single

حلاج

همه بزرگان معرفت در تاریخ بالاخره حلاج را تصدیق کرده اند الا کسانی که به دستگاههای جور حکومتی اتصالی داشته و حرام خوار و خودفروش بوده اند. بهترین نمونه برادران غزالی هستند که یکی مرد مستقلی بود و به تمجید از حلاج پرداخت و دیگری وابسته دستگاه خلافت بود و حلاج را انکار و لعن نمود و با اینحال اواخر عمرش بعد از انفصال از خدمت لحن بیانش درباره حلاج تغییر نمود و به سوی تصدیق رفت.

این مبرهن است که خود - خدائی بدان معنا نیست که کسی بگوید : " من خدایم " بلکه خدا در من است! این دو امری کاملاً متفاوت است و معنائی به این سادگی در نزد اشقیاء و خداپرستان آسمانی هرگز مفهوم نیست . این معنا بوضوح در قرآن آمده است که عباد الله المخلصین را معرفی کرده است یعنی عاشقان خدا!

استاد علی اکبر خانجانی
انسان کامل جلد دوم ص ۸۷

نظرات

نماد کانال
نظری برای نمایش وجود ندارد.

توضیحات

۹- محاکمه منصور حلاج (کتاب صوتی حلاج شناسی ۱)

۱ لایک
۰ نظر

کتاب های صوتی زندگی و شخصیت عرفا و شخصیت های ایران و جهان

از کتاب انسان کامل جلد دوم
به قلم استاد علی اکبر خانجانی

همه کتابهای صوتی استاد در تلگرام با حجم و کیفیت اصلی و کم حجم
https://t.me/khanjanyaudiobooks2/810?single

حلاج

همه بزرگان معرفت در تاریخ بالاخره حلاج را تصدیق کرده اند الا کسانی که به دستگاههای جور حکومتی اتصالی داشته و حرام خوار و خودفروش بوده اند. بهترین نمونه برادران غزالی هستند که یکی مرد مستقلی بود و به تمجید از حلاج پرداخت و دیگری وابسته دستگاه خلافت بود و حلاج را انکار و لعن نمود و با اینحال اواخر عمرش بعد از انفصال از خدمت لحن بیانش درباره حلاج تغییر نمود و به سوی تصدیق رفت.

این مبرهن است که خود - خدائی بدان معنا نیست که کسی بگوید : " من خدایم " بلکه خدا در من است! این دو امری کاملاً متفاوت است و معنائی به این سادگی در نزد اشقیاء و خداپرستان آسمانی هرگز مفهوم نیست . این معنا بوضوح در قرآن آمده است که عباد الله المخلصین را معرفی کرده است یعنی عاشقان خدا!

استاد علی اکبر خانجانی
انسان کامل جلد دوم ص ۸۷