فیلم علفزار

Navid Jafari
Navid Jafari

تلخ، نفس گیر اما واقعی
نوید جعفری در یادداشتی برای فیلم علفزار اولین ساخته کاظم دانشی نوشته است: علفزار با همه تلخی هایش فیلمی ماندگار و تاثیرگذار است که می تواند یکی از امیدهای اصلی جشنواره فجر این دوره باشد.
بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه.

استفاده از منبعی همانند پرونده های واقعی قضایی و جنایی در سینما و تلویزیون جهان امری عادی و با سابقه است که به دلایل مختلف در سینمای ایران کمتر به آن توجه شده است.

داستان های واقعی علاوه بر اینکه می تواند در بحث کلان تاثیری بازدارنده یا آگاهی بخش بر مخاطب بگذارد به واسطه ماهیت انسانی و روانشناختی خود همواره مورد توجه قرار می گیرد.

فیلم سینمایی علفزار یکی از پربازیگرترین فیلم های حاضر در جشنواره فیلم فجر است که با کارگردانی یک جوان فیلم اولی با نام کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان تولید شده است.

رادان که امسال فیلم گربه سیاه را در مقام تهیه کننده تولید کرده بود، اولین تجربه حضور در جشنواره فجر در مقام تهیه کننده را پشت سر می گذارد.

علفزار بر خلاف نامش که تداعی کننده سبزی و آرامش و زیبایی طبیعت است، فیلمی پر التهاب، مضطرب، تلخ و در عین حال نفس گیر است که از همان دقایق آغازین مخاطب را مجذوب و‌ میخکوب خود می کند.

علفزار می تواند یادآور اولین حضور سعید روستایی در ابد و یک روز در جشنواره فیلم فجر سالیان پیش باشد که در برخی عناصر وامدار هر دو فیلم ابد و یک روز و متری شش و‌نیم است.

اگر در متری شش و‌نیم پیش درآمد قبل تیتراژ را تعقیب و گریزی نفس گیر و شوکه کننده می سازد، دقایق آغازین علفزار در سکونی با تمپوی بالا شما را شوکه می کند.

پرداختن به موضوعاتی همانند تجاوز جنسی و تعرض همواره یکی از بحث انگیز ترین موضوعات در سینما بوده است که اکثرا پرونده های آزار جنسی به واسطه سکوت قربانیان و ترس از افشا و آبرو یا بدون تعقیب خاطی مختومه شده است یا در مواردی اطلاعات چندانی از آن موجود نیست.

یادداشت کامل در پیام خبر
https://payamekhabar.ir/175570/

نظرات

نماد کانال
نظری برای نمایش وجود ندارد.

توضیحات

فیلم علفزار

۳ لایک
۰ نظر

تلخ، نفس گیر اما واقعی
نوید جعفری در یادداشتی برای فیلم علفزار اولین ساخته کاظم دانشی نوشته است: علفزار با همه تلخی هایش فیلمی ماندگار و تاثیرگذار است که می تواند یکی از امیدهای اصلی جشنواره فجر این دوره باشد.
بعضی رازها بهتره فاش بشن، برخی هرگز… باید دفن بشن یه جایی دور از دسترس، برای همیشه.

استفاده از منبعی همانند پرونده های واقعی قضایی و جنایی در سینما و تلویزیون جهان امری عادی و با سابقه است که به دلایل مختلف در سینمای ایران کمتر به آن توجه شده است.

داستان های واقعی علاوه بر اینکه می تواند در بحث کلان تاثیری بازدارنده یا آگاهی بخش بر مخاطب بگذارد به واسطه ماهیت انسانی و روانشناختی خود همواره مورد توجه قرار می گیرد.

فیلم سینمایی علفزار یکی از پربازیگرترین فیلم های حاضر در جشنواره فیلم فجر است که با کارگردانی یک جوان فیلم اولی با نام کاظم دانشی و تهیه کنندگی بهرام رادان تولید شده است.

رادان که امسال فیلم گربه سیاه را در مقام تهیه کننده تولید کرده بود، اولین تجربه حضور در جشنواره فجر در مقام تهیه کننده را پشت سر می گذارد.

علفزار بر خلاف نامش که تداعی کننده سبزی و آرامش و زیبایی طبیعت است، فیلمی پر التهاب، مضطرب، تلخ و در عین حال نفس گیر است که از همان دقایق آغازین مخاطب را مجذوب و‌ میخکوب خود می کند.

علفزار می تواند یادآور اولین حضور سعید روستایی در ابد و یک روز در جشنواره فیلم فجر سالیان پیش باشد که در برخی عناصر وامدار هر دو فیلم ابد و یک روز و متری شش و‌نیم است.

اگر در متری شش و‌نیم پیش درآمد قبل تیتراژ را تعقیب و گریزی نفس گیر و شوکه کننده می سازد، دقایق آغازین علفزار در سکونی با تمپوی بالا شما را شوکه می کند.

پرداختن به موضوعاتی همانند تجاوز جنسی و تعرض همواره یکی از بحث انگیز ترین موضوعات در سینما بوده است که اکثرا پرونده های آزار جنسی به واسطه سکوت قربانیان و ترس از افشا و آبرو یا بدون تعقیب خاطی مختومه شده است یا در مواردی اطلاعات چندانی از آن موجود نیست.

یادداشت کامل در پیام خبر
https://payamekhabar.ir/175570/