هاوارد آبرامز و بعد چهارم شعر (زیرنویس فارسی)

فرزام کریمی/Farzam karimi
فرزام کریمی/Farzam karimi

تا به امروز، گرایش اصلی نقد نوین این است که کیفیت زیباشناختی را در رابطه هنر با هنرمند در نظر بگیرد. هاوارد آبرامز در مقاله ”جهت‌گیری نظریه‌های انتقادی “ جهت رشد نقد در ارتباط با هنر، هنرمند و مخاطب تلاش می‌کند. با درنظرگرفتن یک اثر هنری کامل، چهار عامل وجود دارد که تقریباً در تمام نظریه‌ها متمایز شده‌اند، نخست اینکه اثر هنری ماحصل محصول انسانی است، عامل بعدی هنرمند است. اثر به طور مستقیم یا غیرمستقیم با جهان هستی که شامل انسان، مادیات، رویدادها و ایده‌ها است در ارتباط است.
مخاطبان به‌عنوان عامل نهایی در یک اثر هنری نقش دارند. بر مبنای این چارچوب هنرمند، اثر، جهان و مخاطب در ارتباط با یکدیگر هستند.


ترجمه,زیرنویس:فرزام کریمی

نظرات

نماد کانال
نظری برای نمایش وجود ندارد.

توضیحات

هاوارد آبرامز و بعد چهارم شعر (زیرنویس فارسی)

۰ لایک
۰ نظر

تا به امروز، گرایش اصلی نقد نوین این است که کیفیت زیباشناختی را در رابطه هنر با هنرمند در نظر بگیرد. هاوارد آبرامز در مقاله ”جهت‌گیری نظریه‌های انتقادی “ جهت رشد نقد در ارتباط با هنر، هنرمند و مخاطب تلاش می‌کند. با درنظرگرفتن یک اثر هنری کامل، چهار عامل وجود دارد که تقریباً در تمام نظریه‌ها متمایز شده‌اند، نخست اینکه اثر هنری ماحصل محصول انسانی است، عامل بعدی هنرمند است. اثر به طور مستقیم یا غیرمستقیم با جهان هستی که شامل انسان، مادیات، رویدادها و ایده‌ها است در ارتباط است.
مخاطبان به‌عنوان عامل نهایی در یک اثر هنری نقش دارند. بر مبنای این چارچوب هنرمند، اثر، جهان و مخاطب در ارتباط با یکدیگر هستند.


ترجمه,زیرنویس:فرزام کریمی

آموزش