آموزش پلی فورمیسم Polymorphism در سی شارپC#-قسمت27

آموزش برنامه نویسی
آموزش برنامه نویسی

با نام ویاد خداوند
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت کاربران گرامی در این آموزش قصد داریم شما را با نحوه کار با Polymorphism آشنا کنیم.
Polymorphism به معنای قابلیت تعریف مجدد رفتار یک موجودیت در کلاس های فرزند می باشد. Polymorphism در زبان سی شارپ به سه روش قابل پیاده سازی است:

استفاده از متد های virtual و override کردن آنها در کلاس های فرزند
استفاده از رفتارهای abstract در کلاس والد
استفاده از قابلیت interface ها
در این قسمت، حالت اول را بررسی می کنیم و حالت دوم و سوم، یعنی استفاده از متدهای abstract و interface ها را در بخش های بعدی توضیح خواهیم داد.

متدهای virtual
همانطور که گفتیم یکی از روش های پیاده سازی Polymorphism استفاده از متدهای virtual و override کردن آنها در کلاس فرزند است. برای مثال، فرض کنیم کلاس پایه ای داریم با عنوان Shape که در آن رفتاری با نام Draw تعریف کردیم. رفتار Draw وظیفه ترسیم شئ را بر عهده دارد. در این مثال ها، تنها در متدها پیامی را در پنجره کنسول چاپ می کنیم، اما در محیط واقعی هر یک از این متدها وظیفه ترسیم شئ را بر عهده خواهند داشت. همانطور که گفتیم کلاس Shape رفتار Draw را تعریف می کند. این رفتار در بین تمامی اشیاء ای که از کلاس Shape مشتق می شوند مشترک است.

دانلود از وبسایتwww.heilton.com

نظرات

نماد کانال
نظری برای نمایش وجود ندارد.

توضیحات

آموزش پلی فورمیسم Polymorphism در سی شارپC#-قسمت27

۰ لایک
۰ نظر

با نام ویاد خداوند
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت کاربران گرامی در این آموزش قصد داریم شما را با نحوه کار با Polymorphism آشنا کنیم.
Polymorphism به معنای قابلیت تعریف مجدد رفتار یک موجودیت در کلاس های فرزند می باشد. Polymorphism در زبان سی شارپ به سه روش قابل پیاده سازی است:

استفاده از متد های virtual و override کردن آنها در کلاس های فرزند
استفاده از رفتارهای abstract در کلاس والد
استفاده از قابلیت interface ها
در این قسمت، حالت اول را بررسی می کنیم و حالت دوم و سوم، یعنی استفاده از متدهای abstract و interface ها را در بخش های بعدی توضیح خواهیم داد.

متدهای virtual
همانطور که گفتیم یکی از روش های پیاده سازی Polymorphism استفاده از متدهای virtual و override کردن آنها در کلاس فرزند است. برای مثال، فرض کنیم کلاس پایه ای داریم با عنوان Shape که در آن رفتاری با نام Draw تعریف کردیم. رفتار Draw وظیفه ترسیم شئ را بر عهده دارد. در این مثال ها، تنها در متدها پیامی را در پنجره کنسول چاپ می کنیم، اما در محیط واقعی هر یک از این متدها وظیفه ترسیم شئ را بر عهده خواهند داشت. همانطور که گفتیم کلاس Shape رفتار Draw را تعریف می کند. این رفتار در بین تمامی اشیاء ای که از کلاس Shape مشتق می شوند مشترک است.

دانلود از وبسایتwww.heilton.com

آموزش