اخلاق عملی ، در وادی عصمت و بی گناهی

۰ نظر گزارش تخلف
خودشناسی و عرفان
خودشناسی و عرفان

دانلود کتاب و کتاب صوتی:
https://t.me/khanjanyaudiobooks2/844?single
اخلاق عملی

۱۲ - تلاشهای اخلاقی انسان چیزی جز تظاهر به نیکی و تقوا نیست. منتهی این تظاهر می تواند دارای دو نیت کاملا متضاد باشد: نیت نیک شدن و نیت بد ماندن.

زیرا برای بد ماندن بایستی تظاهر به نیکی کرد تا از نیکی دیگران سوء استفاده نمود در خدمت پروار کردن بدی خویشتن. یعنی برای رشد بدی هم باید تظاهر به خوبی نمود. زیرا تقوا در فرهنگ بشری میزان نیکی است.

۱۳ - بنابراین تظاهر به نیکی هم می تواند ماهیتی نیک داشته باشد که منجر به نیک شدن نفس می گردد که همان روحانی شدن وجود است و هم می تواند ماهیتی بد و پلید داشته باشد که این تظاهر را ریا کاری و نفاق و پلیدی می نامند.

استاد علی اکبر خانجانی
حکمت نوری ص ۱۱۳ ، اخلاق عملی

سرآغاز خلاقیت روح

۳۴- اراده به نیکی منشاء اخلاق و تقواست و آنکه تلاش می کند بوضوح در می یابد که تا چه حدی در عمل به راستی و درستی ناتوان است.

اگر استقامت کند و صبور باشد در رابطه با یک عارف ربانی به این قدرت دست می یابد و قلباً نیک و پاک و صدیق می گردد و این رستگاری است و سر آغاز خلاقیت روح در تن و جان: اخلاق!

استاد علی اکبر خانجانی
حکمت نوری ص ۱۱۵ ، اخلاق عملی

زنده شدن به روح

۲۱ - تلاش برای خوب بودن، صادق بودن، پاک بودن، با عفت بودن، حرام خوار نبودن، مهربان و با گذشت بودن ووو.. تلاش برای وارد کردن روح در اعضاء و جوارح و حواس و هوش و خون و ذرات تن است. تلاش برای زنده شدن به روح است و این خلقت روحانی است.

استاد علی اکبر خانجانی
حکمت نوری ص ۱۱۴ ، اخلاق عملی

نظرات

نماد کانال
نظری برای نمایش وجود ندارد.

توضیحات

اخلاق عملی ، در وادی عصمت و بی گناهی

۰ لایک
۰ نظر

دانلود کتاب و کتاب صوتی:
https://t.me/khanjanyaudiobooks2/844?single
اخلاق عملی

۱۲ - تلاشهای اخلاقی انسان چیزی جز تظاهر به نیکی و تقوا نیست. منتهی این تظاهر می تواند دارای دو نیت کاملا متضاد باشد: نیت نیک شدن و نیت بد ماندن.

زیرا برای بد ماندن بایستی تظاهر به نیکی کرد تا از نیکی دیگران سوء استفاده نمود در خدمت پروار کردن بدی خویشتن. یعنی برای رشد بدی هم باید تظاهر به خوبی نمود. زیرا تقوا در فرهنگ بشری میزان نیکی است.

۱۳ - بنابراین تظاهر به نیکی هم می تواند ماهیتی نیک داشته باشد که منجر به نیک شدن نفس می گردد که همان روحانی شدن وجود است و هم می تواند ماهیتی بد و پلید داشته باشد که این تظاهر را ریا کاری و نفاق و پلیدی می نامند.

استاد علی اکبر خانجانی
حکمت نوری ص ۱۱۳ ، اخلاق عملی

سرآغاز خلاقیت روح

۳۴- اراده به نیکی منشاء اخلاق و تقواست و آنکه تلاش می کند بوضوح در می یابد که تا چه حدی در عمل به راستی و درستی ناتوان است.

اگر استقامت کند و صبور باشد در رابطه با یک عارف ربانی به این قدرت دست می یابد و قلباً نیک و پاک و صدیق می گردد و این رستگاری است و سر آغاز خلاقیت روح در تن و جان: اخلاق!

استاد علی اکبر خانجانی
حکمت نوری ص ۱۱۵ ، اخلاق عملی

زنده شدن به روح

۲۱ - تلاش برای خوب بودن، صادق بودن، پاک بودن، با عفت بودن، حرام خوار نبودن، مهربان و با گذشت بودن ووو.. تلاش برای وارد کردن روح در اعضاء و جوارح و حواس و هوش و خون و ذرات تن است. تلاش برای زنده شدن به روح است و این خلقت روحانی است.

استاد علی اکبر خانجانی
حکمت نوری ص ۱۱۴ ، اخلاق عملی