عقیق یمنی اصل (شفت العبد یمنی)

عقیق شفت العبد یمنی (شفة العبد یمانی)
عقیق شفت العبد یمنی (شفة العبد یمانی)

«حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‏ وَ نِعْمَ النَّصیرُ»

«حَسْبْ» به معنای کفایت کردن است؛ و «حَسْبُنَا اللَّهُ» یعنی خداوند ما را کفایت می کند. (3)

«نِعْمَ» فعل غیر متصرّفى است که براى مدح و ستایش کردن استعمال می شود‏. (4)

«نِعْمَ الْوَکیلُ» یعنی، چه وکیل خوبی.
«نِعْمَ الْمَوْلى‏» یعنی، چه مولا و سرپرست خوبی.
«نِعْمَ النَّصیرُ» یعنی، چه یاور شایسته و خوبی.
بنابر این:

«حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‏ وَ نِعْمَ النَّصیرُ»؛ یعنی خداوند ما را کفایت می کند، و چه وکیل خوبی، چه سرپرست خوبی و چه یاور خوبی.

می توان هم این گونه معنا کرد: خداوند ما را کفایت می کند، او بهترین وکیل و بهترین سرپرست و بهترین یاور است.

نظرات

نماد کانال
نظری برای نمایش وجود ندارد.

توضیحات

عقیق یمنی اصل (شفت العبد یمنی)

۰ لایک
۰ نظر

«حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‏ وَ نِعْمَ النَّصیرُ»

«حَسْبْ» به معنای کفایت کردن است؛ و «حَسْبُنَا اللَّهُ» یعنی خداوند ما را کفایت می کند. (3)

«نِعْمَ» فعل غیر متصرّفى است که براى مدح و ستایش کردن استعمال می شود‏. (4)

«نِعْمَ الْوَکیلُ» یعنی، چه وکیل خوبی.
«نِعْمَ الْمَوْلى‏» یعنی، چه مولا و سرپرست خوبی.
«نِعْمَ النَّصیرُ» یعنی، چه یاور شایسته و خوبی.
بنابر این:

«حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ نِعْمَ الْمَوْلى‏ وَ نِعْمَ النَّصیرُ»؛ یعنی خداوند ما را کفایت می کند، و چه وکیل خوبی، چه سرپرست خوبی و چه یاور خوبی.

می توان هم این گونه معنا کرد: خداوند ما را کفایت می کند، او بهترین وکیل و بهترین سرپرست و بهترین یاور است.