سیاست پلید کوروش دوم

از الحاد تا غدیر
از الحاد تا غدیر

#بیداری_همگانی

آیا کوروش به همه ادیان احترام می‌گذاشت؟
پاسخ:
۱. احترام کوروش به دیگر ادیان، تابع منافع سیاسی و اقتصادی بود. اگر منفعت اقتضاء می‌کرد، احترام می‌گذاشت و در غیر این صورت، خیر.
۲. اگر کوروش به ادیان احترام گذاشته باشد، امری بدیع و بی‌نظیر نبود. پیش‌تر نیز برخی پادشاهان چنین کرده بودند، از جمله Kindattu پادشاه سلسله Shimashki در جنوب غربی فلات ایران، حدوداً ۴۰۰۰ سال پیش، (یعنی بسیار قبل‌تر از کوروش) به خدایان و پرستشگاه ملت مغلوب، احترام گذاشت:

F.W. König, Die Elamischen Königsinschriften, Graz 1965, p 48.

جورج کامرون، ایران در سپیده دم تاریخ، ترجمه حسن انوشه، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۶۵، ص ۴۷.

۳. کوروش هیچ گاه نماد هویت ایرانی نبود. این یهودیان، انگلیسی‌ها و دیگر جهان‌خواران بودند که در دوران معاصر، برخی از ما ایرانیان را فریب داده؛ کوروش را به عنوان مظهر هویت ایرانی به ما القاء کردند. ذهن ما را به بازی گرفتند.

نظرات

در حال حاضر امکان درج نظر برای این ویدیو غیرفعال است.

توضیحات

سیاست پلید کوروش دوم

۰ لایک
۰ نظر

#بیداری_همگانی

آیا کوروش به همه ادیان احترام می‌گذاشت؟
پاسخ:
۱. احترام کوروش به دیگر ادیان، تابع منافع سیاسی و اقتصادی بود. اگر منفعت اقتضاء می‌کرد، احترام می‌گذاشت و در غیر این صورت، خیر.
۲. اگر کوروش به ادیان احترام گذاشته باشد، امری بدیع و بی‌نظیر نبود. پیش‌تر نیز برخی پادشاهان چنین کرده بودند، از جمله Kindattu پادشاه سلسله Shimashki در جنوب غربی فلات ایران، حدوداً ۴۰۰۰ سال پیش، (یعنی بسیار قبل‌تر از کوروش) به خدایان و پرستشگاه ملت مغلوب، احترام گذاشت:

F.W. König, Die Elamischen Königsinschriften, Graz 1965, p 48.

جورج کامرون، ایران در سپیده دم تاریخ، ترجمه حسن انوشه، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۶۵، ص ۴۷.

۳. کوروش هیچ گاه نماد هویت ایرانی نبود. این یهودیان، انگلیسی‌ها و دیگر جهان‌خواران بودند که در دوران معاصر، برخی از ما ایرانیان را فریب داده؛ کوروش را به عنوان مظهر هویت ایرانی به ما القاء کردند. ذهن ما را به بازی گرفتند.