هرموز ۸۶
بخشی از مجموعه کتاب « خاطرات شکل گیری هنر معاصر در هرموز»
.. سال ها بعد از تداوم و انسجام فعالیتهای هنری با تمرکز بر « هنر خارج از مرکز » و ایجاد فضایی متفاوت از جریان غالب که رویکردی غیر همسو با ذهنیات فردی ام داشت ، قالبی از رویدادها را در نظر داشتم که تکلیف خودش را با سیر معمول مشخص کند به همین دلیل از همان اوایل دهه هشتاد این رویدادها علاوه بر اجرایشان در محیط طبیعی و پیرامونی و دعوت از هنرمندان مستقل سه ویژگی مهم داشت اول اینکه هیچ قضاوت و داوری چه در ارایه اثر و چه در اجرای اثر نباشد. دوم آنکه در نحوه برگزاری رویداد هیچ چارت مشخص مدیریتی و معمول نباشد برای انجام کارها یک تیم بصورت گروهی و همطراز داوطلبانه همه امور را پیش ببرد شرکت کننده ها در هنگام رویداد با سلسله مراتب دبیر و مدیر و مسئول اداری طرف نباشند همه ی اجرا را یک گروه در سطح همسان انجام دهد. و سوم آنکه سانسور تعطیل، هیچ اثر پیشنهادی به لحاظ محتوا حذف نخواهد شد. با این رویکرد سال ۱۳۸۶ رویداد هنر پیرامونی و معاصر در هرموز انجام شد.
دی ماه ۸۶ بود و قبل از رویداد به همراه یک گروه تازه کار و البته عجیب، کاری که همشان بعدها رفاقتی مداوم و کاری را پیش گرفتند به اتفاق برادران تیماس امین و نبی، هادیها بانوجو علیشاپور کمبوجیه پشتگل و چند تا رفقایشان لوازم برپایی کمپ را از اسکله شیلات بار قایق زدیم و راهی هرمز شدیم مستقیم رفتیم ساحل نوک دور ، سه شبانه روز یا امکانات اولیه همانجا ماندیم
احمد علی کارگران
نظرات