سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
۱۴۰۰/۱۲/۰۱
واحدهای تولیدی فعال در صنایع لوازم خانگی یکی از بزرگترین مصرف کننده و خریداران فولادهای زنگ نزن (استنلس استیل) هستند. لوازم آشپزخانه همچون سرویس های کارد و چنگال نمونه ای از این تولیدات هستند که در ساخت آنها از ورق استنلس استیل استفاده می شود. امروزه بخش عظیمی از بازار فروش این لوازم به سِت های کارد و چنگال استیل اختصاص دارد. معمولا از فولادهای زنگ نزن مارتنزیتی همچون ورق استیل 420 در ساخت چاقو و از گرید 304 در ساخت قاشق و چنگال استفاده می شود.
آلیاژی که برای ساخت چاقو انتخاب می شود می بایست تلفیق بهینه ای از خواصی همچون مقاومت به سایش، استحکام، سختی، تیزی و قابلیت تیز شدن را داشته باشد. به همین جهت در ساخت این وسیله از استنلس استیل های مارتنزیتی همچون گرید 420 استفاده می شود. استیل 420 عملیات حرارتی پذیر بوده و بواسطه این فرایند می توان سختی و استحکام آن را بهبود بخشید. معمولا سختی این آلیاژ پس از عملیات حرارتی به بالاتراز (HRC) 50 راکول C می رسد. فرایندهای عملیات حرارتی همچون سخت کاری علاوه بر ارتقای خواص مکانیکی مقاومت به خوردگی این گرید را نیز افزایش می دهند. معمولا فولاد زنگ نزن 420 پس از عملیات حرارتی در برابر آب شیرین، اسیدهای ملایم، مواد قلیایی و غذایی مقاومت مناسبی از خود نشان می دهد. زیرا یک چاقو در معرض انواع مواد غذایی، میوه، سبزیجات، آب و مواد شوینده بوده، به همین جهت می بایست مقاومت معقولی در برابر این قبیل مواد داشته باشد.
زمانی که به بازارهای فروش فولاد در ایران مراجعه کنید متوجه می شوید که استیل های مارتنزیتی سری 400 همچون گرید 420 از موجودیت کمتری برخوردارند. در حالی که بسیاری از صنعتگران جهت پیشبرد پروژه های خود نیازمند این فولادها هستند. در این راستا شرکت فلزات رنگین که تجربه ای بالغ بر سی واردات ورق های استنلس استیل از برترین کمپانی فولادسازی دنیا را در کارنامه خود دارد همواره انواع رده های آلیاژی از سری 300 و 400 را در بین محصولات خود جای داده است.
فلزات رنگین: واردات و عرضه ورق استیل
وب سایت: www.FELEZ.co
تلفن: 33915222-021
جهت کسب اطلاعات کسب بیشتر می توانید به لینک زیر مراجعه فرمائید:
https://felez.co/post/75/%D9%88%D8%B1%D9%82-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%84-420-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%86%D8%A7%D9%82%D9%88
علم و فن آوری