سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
پیگیری اخبار بازار فولاد از آیرومارت: https://iromart.com/blog/market-analysis/
با شیوع دوباره ویروس کرونا در چین، تولید فولاد سازان و تقاضا برای سنگ آهن کاهش یافت که در پی آن قیمت سنگ آهن به 108 دلار رسید. به نظر می‌رسد که در این شرایط رشد اقتصادی که چین در نظر داشت اتفاق نمی‌افتد.
با افزایش قیمت دوباره شمش وارداتی روسیه پس از چهار ماه، تقاضا برای قراضه فولادی وارداتی ترکیه افزایش یافت و در نتیجه قیمت آن از سطح 300 دلار به 390 دلار رسید. در همین راستا، قیمت شمش در بورس کالا ایران تحت تاثیر روسیه است که در چند ماه اخیر به دلیل تحریم‌ها افت قیمت داشت. با رسیدن قیمت شمش روسی به سطح 490 دلار، قیمت شمش در بورس کالا نیز به 560 دلار فوب نزدیک شد.
طبق آخرین معاملات انجام شده، قیمت بیلت صادراتی ایران بین 490 تا 517 دلار فوب تخمین زده می شود که نسبت به دو هفته گذشته حدود 10 دلار کاهش قیمت داشته است.
قیمت پایه شمش عرضه شده در بورس کالا در روز سه شنبه برابر با 126100 ریال بود که نسبت به هفته گذشته حدود 2000 ریال کاهش قیمت داشته است. قیمت پایانی شمش در هفته گذشته 13950 تومان تمام شد که این هفته با یک افزایش 100 تومانی به 14050 تومان رسید.
پیش‌بینی می‌شود با توجه به افزایش قیمت تدریجی دلار نیمایی، قیمت پایه شمش در هفته آینده به 12800 تومان برسد که با توجه به متضرر شدن تولیدکنندگان، احتمالا کاهش عرضه خواهد داشت.
قیمت ورق گرم در بازار داخلی ثابت است و برخی تجار نیز برای فروش محصولات خود تخفیف‌هایی لحاظ می‌کنند. قیمت ورق روغنی نیز تغییر محسوسی را تجربه نکرد. به نظر می‌رسد کاهش قیمت میلگرد که در هفته گذشته نیز مشاهده شد، ادامه‌دار باشد.
اخبار و سیاست