سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
۱۴۰۳/۰۶/۲۸
وزیر بهداشت لبنان از شهادت ۱۲ نفر و زخمی شدن ۲۷۵۰ نفر بر اثر انفجار دستگاه‌های پیجر خبر داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، فراس الابیض با اشاره به شهادت ۱۲ نفر و زخمی شدن ۲۷۵۰ نفر در انفجار پیجر‌ها در لبنان، اعلام کرد حال بیش از ۲۰۰ نفر از مجروحان وخیم است.
وی افزود: حدود ۱۰۰ بیمارستان، مجروحان این انفجار‌ها را پذیرش کردند. بیشتر جراحت‌ها در صورت، دست و شکم است. بسیاری از افراد از ناحیه چشم زخمی شده اند و به اتاق‌های عمل منتقل شدند تا اقدامات لازم درباره آنان انجام شود.
وزیر بهداشت لبنان همچنین در مصاحبه اختصاصی با المیادین، خواستار آتش بس در لبنان و غزه و پایان فوری جنگ شد و گفت: وزارت بهداشت از همان نخستین روز تهاجم در غزه، طرح فوق العاده‌ای را آماده کرده بود و امروز ما این طرح را امروز اجرا کردیم. چالش اصلی مربوط به سرعت پذیرش بیماران و تقسیم آنان بین بیمارستان‌هاست تا چند بیمارستان، زیر فشار قرار نگیرند. همچنین خواستار اهدای خون شدیم که افراد زیادی برای آن مراجعه کردند و پاسخ شهروندان به این دعوت وزارتخانه، بسیار خوب بود. ما از کادر پزشکی خواستیم در بیمارستان‌ها حاضر شوند که در این باره هم شاهد حضور آنان بودیم.
فراس الابیض افزود: ما خواهان جنگ نیستیم، اما متاسفانه روشن است که طرف مقابل، تفکرات دیگری دارد.