سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
مارجای چای دبش چه بود؟

مجوز چای دبش، در زمان دولت روحانی داده شد. شرکت دبش، بیشترین حوزه فعالیتش، تولید چای های کیسه ای با طعم های مختلف بود.
شرکت دبش، قصد توسعه کسب و کارش را داشت؛ ولی دلار نداشتند.
در آن زمان، ۶ میلیارد دلار از هند، طلب داشتیم.
دبش به دولت پیشنهاد کرد که "دو سوم این مقدار را چای وارد کنیم و یک سومش را هم صنعت چای. در عوض اینها، ریالِ این ۶میلیارد دلار را به شما می دهم."
قیمت چای سیلان هند، ۱۴ دلار بود. قرار بود ۴ میلیارد دلار چای بیارن و ۲ میلیارد صنعت؛ اما ۴/۸ میلیارد چای اورد و ۱/۲میلیارد صنعت.
چای هایی را هم که وارد کرد، به جای ایران، به امریکای لاتین برد و در آنجا به ۱۳ دلار فروخت و چای کنیای بدردنخور را به قیمت ۱/۴ دلار خرید و بجای چای سیلان، از آنها برای تولید استفاده کرد.
با این کار، یک کارخانه اش را تبدیل به ۱۲ کارخانه کرد و همه ازین پیشرفت و توسعه خوشحال بودند! :/
در دولت شهید رئیسی، چای کاران ایرانی اعتراض کردند که چرا چای دبش، از خارج، چای وارد میکنه؟ ما داریم ضرر میکنیم.خب بیاد چای مارو بخره.
مخبر، معاون رئیس جمهور، مسئول پیگیری شد و متوجه تخلف چای دبش شد.
پس قرار شد چای دبش، چای ایرانیِ تاریخ گذشته را به قیمت چای سالم بخرد و برای مصرف در صنایع دیگر (مثل رنگرزی) بفروشد.
در اینجا باز هم شرکت دبش، این چای ها را به آمریکای لاتین برد و فروخت و چای های نامرغوب را به عنوان چای ایرانی وارد کرد و به صنایع دیگر فروخت.
این دفعه که متوجه تخلفش شدند، ۱۲ کارخانه اش را به نفع دولت مصادره کردند؛ معادلِ ریالیِ ۴/۸ میلیارد دلار، جریمه شد و الان هم صاحب شرکت و همدستانش، منتظر دادگاه و اعلام حکمشان و احتمالا اعدام هستند.=)

حالا همینا یجوری میگن "هیهات من دولت چای دبش"، انگار نه انگار خودشون باعث این فساد بودند.... :/

#چای_دبش
#نه_به_دولت_سوم_روحانی
#من_رای_میدهم
#انتخابات
اخبار و سیاست