سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
۱۴۰۳/۰۲/۲۸
بهترین زمان برای تکثیر دراسنا کامپکت فصول گرم سال یعنی بهار و تابستان می باشد زیرا این گیاه محبوب آپارتمانی در این مقاطع زمانی در حداکثری ترین فرم رویشی قرار گرفته و می توان بیشترین راندمان را از آن انتظار داشت.
روش های متفاوتی به لحاظ بستر کشت، برای تکثیر دراسنا کامپکت وجود دارد که از مرسوم ترین آنها می توان به قلمه زنی گیاه در آب و خاک اشاره نمود.

روش تکثیر کامپکت در خاک :

در این روش پیشنهاد می شود از نقاط بالایی ساقه ی اصلی گیاه، کامپکت خود را برش دهید و سپس کمی از برگهای قلمه را جدا کنید زیرا انجام این کار در تکثیر دراسنا موجب تقویت ریشه زایی گیاه خواهد شد.

سپس در قدم دوم قلمه را در بستر کوکوپیت و پرلیت بکارید به طوری که نسبت کوکوپیت به پرلیت، ۶۰ به ۴۰ باشد و عمق کاشت در محدوده ۳ الی ۵ سانتی متری تنظیم شود.

و در نهایت قلمه را در مکانی که دما و نور متعادلی دارد قرار دهید و خاک گلدان را هر زمان که تا نیمه خشک شد، مرطوب نمایید.

برای ریشه زایی بهتر قلمه سوای هرس کردن برگ های پایینی پیشنهاد می شود در هفته های اول روی قلمه کاور پلاستیکی کشیده شود تا قلمه مذکور در محیط نسبتا گلخانه ای قرار بگیرد.

با شروع ریشه دهی پیشنهاد می شود سریعا کاور پلاستیکی برداشته شده و گیاه روند غیر گلخانه ای خود را طی کند.


روش تکثیر کامپکت در آب :

در این روش پیشنهاد می شود دقیقا پایین دسته ی برگ های بالایی گیاه را ببرید و مطمئن شوید که حداقل یک گره روی ساقه به دست خواهید آورد.

سپس انتهای قلمه ی به دست آمده کامپکت رو در آب قرار داده و ظرف آن را در محیطی گرم قرار دهید.

پس از گذشت مدتی با ظهور ریشه ها پیشنهاد می شود که قلمه را به محیطی خنک تر منتقل کنید و برای جلوگیری از قارچی شدن و گندیدن ساقه، آب داخل گلدان و یا تنگ شیشه ای را هر چند وقت یکبار تعویض نمایید.

در صورتی که در ارتباط با هر یک از موارد تکثیر دراسنا کامپکت سوالی دارید، حتما آن را با ما و دیگر همراهان کانال پرشیالرن به اشتراک بگذارید.

منبع :

www.persialearn.com

#سینا_فتاح_زاده #پرشیالرن #کامپکت #دراسنا #دراسنا_کامپکت
آموزش