سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس، طبق اعلام مرکز پژوهش و بررسی رویداد‌های اقتصادی، در یک سال اخیر نزدیک به ۵۰ هزار شرکت و بنگاه اقتصادی در فرانسه ورشکسته شده اند.

بر این اساس فقط در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بیش از ۱۳ هزار شرکت، رستوران، هتل و واحد تجاری اعلام ورشکستگی کرده اند.

این میزان از ورشکستگی در دومین قدرت اقتصادی اتحادیه اروپا، نسبت به سه ماهه دوم سال گذشته میلادی ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ده‌ها هزار واحد تجاری و بنگاه اقتصادی که در دوره همه گیری کرونا فعالیتی نداشته و برای جبران هزینه هایشان از بانک‌ها وام مشروط دریافت کرده بودند با وجود تمدید مهلت بازپرداخت ها؛ قادر به تسویه حساب با بانک‌ها نبوده و راهی جز اعلام ورشکستگی نداشته اند.

حال با کاهش قدرت خرید ناشی از تورم و گرانی سوخت پس از جنگ اوکراین بازار مصرف در فرانسه از رونق گذشته افتاده و در نتیجه درآمد شرکت‌ها و بنگاه‌های تجاری نیز به صورت نگران کننده‌ای کاهش یافته است.

بر اساس گزارش وزارت اقتصاد فرانسه روند صعودی ورشکستگی شرکت‌ها، مراکز تجاری و تفریحی، رستوران‌ها و هتل‌ها؛ ده‌ها هزار تن را به خیل بیکاران می‌افزاید که باید با برنامه‌های ضربتی جلوی آن را گرفت.
اخبار و سیاست