سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
۱۴۰۲/۰۲/۱۹
Jamboree: large rally of Scouts or Guides
پیشاهنگی سازمانیست ملّی و بخشی از وزارت معارف که برای پرورش اخلاقی اجتماعی جوانان با رعایت اصول پیشاهنگی و مقررات بین‌الملل بنیان نهاده شد. پیش آهنگی دانش نیست بلکه عملست و از راه و روش ویژه عملی آموزش داده میشود و این آموزشها بر پایه کار و واگذاری مسئولیت به کودکانست. فعّالیت‌های پیش آهنگی در یکانهای آموزشی اردوها جامبوری‌ها و خانه‌های پیش آهنگی انجام می‌گیرد. این آموزشها باید از سوی مربی زیر سرپرستی کمیته‌های وابسته اداره شود. این کمیته‌ها از پدران و مادران برگزیده کودکان تشکیل می‌شود زیرا بدون سرپرستی پدران و مادران ملّی بودن آن معنی ندارد. قانون سازمان ملّی پیشاهنگی پنجشنبه ۲۶ تیر ۳۷ به تصویب مجلس شورای ملی و ۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۷ بتصویب سنا رسید.
شورای عالی پیشاهنگی مرکب از:
وزیر دربار شاهنشاهی، وزیر فرهنگ، شهردار تهران، رئیس انجمن ملّی تربیت بدنی، رئیس اداره کل تربیت بدنی و وزارت فرهنگ و دبیر کل پیشاهنگی ،یکی از استادان دانشگاه به پیشنهاد شورای دانشگاه، دو نفر از رجال وشخصیتهای بصیر، ۳ نفر از علاقه‌مندان با سابقه در پیشاهنگی که بفرمان همایونی منسوب میشوند.
وزیر دربار شاهنشاهی از طرف اعلیحضرت ریاست شورای عالی پیشاهنگی را بعهده دارد و وزیر فرهنگ نایب رئیس‌شورا خواهد بود. بخشی از سخنان اعلیحضرت شاهنشاه در شرفیابی شورای عالی پیشاهنگی ۱۷ آذر ماه ۱۳۴۱:
از کارهایی که انجام داده‌اید و برنامه‌های آینده‌ای که دارید خوشوقتم. البته نتایج خوبی از فعّالیت‌های گذشته گرفته شده و به همین آهنگ و سرعت اگر پیش برویم انشاءالله به زودی به منظور خود خواهیم رسید. بار دیگر بر اهمیت پیش آهنگی را در تربیت نسل جوان مملکت تأکید میکنم و میگویم هر قدر آرمان‌های عالی پیش آهنگی و آرمان‌های معنوی و روحیش و هم چنین کار عملی که پیشاهنگان یاد می‌گیرند و آنها را در زندگی از یک طرف مهیای مبارزه با مشکلات زندگی و از طرف دیگر مهیا برای انجام کار نیک می‌کند، عمومیت بیشتری پیدا بکند نتایج بهتری از آن گرفته خواهد شد. مطلبی که راجع به آموزگارهای سپاه دانش گفتید جالب توجّه است.انشاءالله در سال‌های آینده بتوانیم به مراتب بیشتر و سریعتر کار کنیم تا به هدف‌های عالی خودمان برسیم.
اخبار و سیاست