سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
۱۴۰۲/۰۳/۰۳
مقدمه طرز تهیه خرما شکم پر

خرما میوه‌ای بسیار لذیذ، با طعمی شیرین و مطبوع است که با استفاده از آن می‌توان انواع غذا، دسر و شیرینی‌جات را تهیه کرد. این میوه پای ثابت سفره‌های ماه رمضان است. چند ساعت روزه‌داری قند خون را تا حد زیادی پایین می‌آورد و خرما انتخابی مناسب برای افزایش تدریجی قند خون، بدون آسیب به کبد و معده است. به علاوه مصرف این میوه در زمان افطار، انرژی از دست رفته در طول روز و به علت روزه‌داری را باز می‌گرداند.

بیشتر افراد خرمای افطار را به صورت رطب و ساده و نهایتا همراه با گردو یا کنجد مصرف می‌کنند. اگر شما هم جزو این گروه از افراد هستید با ما همراه باشید تا با طرز تهیه خرما شکم پر، شکل متفاوتی از مصرف این میوه را به شما آموزش دهیم.

خرما شکم پر با خامه و آجیل؛ دسری متفاوت
مصرف خرما در زمان افطار یک سنت قدیمی است که امروزه اهمیت آن در علم پزشکی نیز ثابت شده است. این میوه لذیذ و مغذی، هضم راحتی دارد و مواد معدنی موجود در آن به سادگی جذب سلول‌ها می‌شوند، به علاوه قند موجود در خرما، سطح قند خون که در طول روز کاهش پیدا کرده را به مرور افزایش می‌دهد و موجب رفع خستگی روزه‌دار می‌شود. طبق توصیه کارشناسان تغذیه خرما باید اولین خوراکی افطار بعد از چند ساعت روزه‌داری باشد.

شکل رایج مصرف این میوه در زمان افطار، رطب ساده یا توپک‌های خرمایی همراه با بعضی مغزیجات است اما با کمی خلاقیت می‌توان، این میوه را به دسری لذیذ و متفاوت برای افطار تبدیل کرد. یکی از روش‌های خلاقانه استفاده از خرما، تهیه خرما شکم پر است.

طرز تهیه انواع خرما شکم پر اصلا سخت نیست و آماده‌سازی آن نهایتا چند دقیقه زمان می‌برد. تنها کافی است مواد اولیه مرغوب و با کیفیت را انتخاب کرده و طبق دستور پخت پیش بروید تا در کوتاه‌ترین زمان، دسری متفاوت و لذیذ آماده کنید.

لینک طرز تهیه خرما شکم پر:
https://joonoobi.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%b2-%d8%aa%d9%87%db%8c%d9%87-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7-%d8%b4%da%a9%d9%85-%d9%be%d8%b1/

لینک قیمت انواع خرما:
https://joonoobi.ir/product-tag/%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7/

لینک خرید انواع خرما خشک:
https://joonoobi.ir/product-tag/%d8%ae%d8%b1%d9%85%d8%a7-%d8%ae%d8%b4%da%a9/
آموزش