سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
رادیوگرافی دستگاه گوارش (مرکز رادیولوژی و سونوگرافی تابناک)

رادیوگرافی دستگاه گوارش، که به آن تصویربرداری با اشعه ایکس از دستگاه گوارش نیز گفته می‌شود، به ارزیابی و بررسی ساختار و عملکرد دستگاه گوارش کمک می‌کند. این روش از اشعه ایکس برای تهیه تصاویر از اندام‌های داخلی دستگاه گوارش شامل مری، معده، روده‌ها و دیگر بخش‌های مرتبط استفاده می‌کند.

انواع رادیوگرافی دستگاه گوارش:

رادیوگرافی ساده دستگاه گوارش: شامل تصویربرداری از شکم به‌طور کلی برای شناسایی مشکلات بزرگ‌تر مانند انسداد، آسیب‌ها یا وجود توده‌ها.

رادیوگرافی از معده و دوازدهه (UGI): این آزمایش شامل تصویربرداری از مری، معده، و دوازدهه است. برای انجام این نوع از تصویربرداری، بیمار معمولاً ماده حاجب (باریم) را می‌نوشد که به اشعه ایکس اجازه می‌دهد تا تصاویری واضح‌تر از ساختارهای گوارشی تهیه کند.

رادیوگرافی باریم (رادیوگرافی باریم دوتایی): شامل نوشیدن باریم و در برخی موارد، ترکیب آن با هوای نیتروژن برای بهبود کنتراست تصاویر. این روش به بررسی دقیق‌تر ساختار و عملکرد معده و روده‌ها کمک می‌کند.

پایین‌رفتگی باریم (باریوم انما): این نوع از تصویربرداری شامل وارد کردن باریم به روده بزرگ از طریق مقعد است و به بررسی روده بزرگ و بخش پایینی روده کوچک کمک می‌کند.

تصویربرداری با کنتراست دوگانه: ترکیب باریم و هوای نیتروژن برای بهبود وضوح تصاویر و تجزیه و تحلیل دقیق‌تر.

آدرس : تهران، میدان ولیعصر، جنب سینما قدس، انتها کوچه مینو، سمت چپ، پلاک 143
تلفن : 88800404-021 و 88891112-021
سایت : https://tabnakclinic.com