سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
«فلسفۀ زیر لحاف»

فهرست‌ مطالب‌
«فلسفۀ زیر لحاف»
مقدمه :
اختلافات روزمرۀ زناشویی و بهانه جوئیها
عدم تفاهم
تنها وظیفه واجب زن در قبال مرد
زنای محصنه و خیانت
زندگی دوستانه!؟
منبع:


مقدمه :
اینهمه فیلسوف و دانشمند و روانشناس آمده و رفته اند ولی هیچکس معمای رابطه جنسی و راز زیر لحاف را در زمینه زندگی زناشوئی جداًمورد تحقیق و تفحص قرار نداد و این امر حیاتی را که راز بقای بشربر روی زمین و هسته مدنیّت است در شأن اندیشه و علم ندید و جز به تمسخر و کنایه سخن بر زبان نراند.

بی تردید ازدواج جز به امر غریزه جنسی ممکن نمی شود و جز بواسطه همین غریزه استمرار نمی یابد و هر گاه که این نیاز حیاتی که شدیدترین نیاز وجود انسان است دچار اختلال و عذاب شود خانواده ای بر آستانه فروپاشی قرار می گیرد .

به لحاظ شرع اسلام نیز اختلال و نابودی این رابطه بخودی خود دلیل لازم و کافی برای طلاق می باشد زیرا استمرار چنین رابطه ای به کینه متقابل تا سر حد جنون و فساد و خیانت و زنا می انجامد و عاقبتی نابود کننده است و غیر قابل جبران.

اختلافات روز مرۀ زناشویی و بهانه جوئیها
این واقعیت نیز بدیهی است که همه اختلافات روز مرۀ زناشویی و بهانه جوئیهایی که هیچ دلیل منطقی هم ندارد و خانواده را مبدل به جهنم می سازد و بسوی طلاق می کشاند علتی جز اختلال و نارضایتی در رابطه جنسی ندارد.

هر گاه که این رابطه بطور متقابل رضایت بخش باشد همه مشکلات زندگی به سهولت و تفاهم قابل حل می شود و بقول معروف سر نخ همه مسائل زیر لحاف است.

عدم تفاهم
معمای مشهور به «عدم تفاهم »در رابطه زناشوئی هم منشأ و علتی جز این ندارد و مابقی معلول است.
در واقع درب جهنم و بهشت زندگی زناشوئی از زیر لحاف گشوده می شود و عذاب زیر لحاف علت العلل سایر عذابهاست و درست به همین دلیل است که تمکین جنسی زن واجب ترین وظیفه زن در امر زناشوئی می باشد که بدون آن خواه ناخواه زناشوئی بسوی فروپاشی میرود.

مطلب کامل را از لینک زیر کامل بخوانید:
https://www.khanjany.org/lahaf/
منبع:
دائره المعارف عرفانی جلد اول ،اثر استاد علی اکبر خانجانی
آموزش