سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
این هفته در بازار فولاد و آهن آلات چه خبر بود؟ سایر اخبار بازار فولاد در این لینک: https://iromart.com/blog/market-analysis/
با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود عرضه سنگ آهن در نیمه دوم سال در حدود 67 میلیون تن از نیاز فولادسازان چینی بیشتر باشد، احتمال سقوط قیمت سنگ آهن از 110 دلار به 85 دلار وجود دارد. از سوی دیگر بانک مرکزی چین اعلام کرد که سیاست تامین معقولانه نقدینگی را برای شرکت‌های ساختمانی در پیش خواهد گرفت که بدان معناست که از ریخت‌و‌پاش‌های قبلی برای افزایش تقاضا مسکن خبری نخواهد بود. از طرفی، در بازار قراضه هفته‌ای که گذشت، ضعف تقاضا و کاهش خرید فولادسازان منجر به افت قیمت قراضه وارداتی ترکیه به 383 دلار شد.
در بازار داخل، کاهش تقاضا در صنایع پایین دستی مقاطع تخت موجب شده که تولید این محصول نیز افت چشمگیری داشته باشد. بدین ترتیب، می‌توان تعدیل بیشتر قیمت‌ها در بازار اسلب و تداوم سکوت در این بازار را دید.
در این هفته، قیمت شمش در بورس کالا از آن‌چه در بازار آزاد معامله می‌شد بیشتر بود. به دلیل بالا بودن قیمت پایه شمش در بورس کالا از 196 هزار تن شمش عرضه شده تنها 10 هزار تن با میانگین قیمت 12600 بسته شد. در واقع بازار داخلی فولاد بعد از اعلام خبر برجام شروع به کاهش کرده که تا امروز ادامه‌دار بوده است و عملا قیمت بازار در تمامی مقاطع به پایین‌تر قیمت پایه بورس رسیده است.
با جدی شدن خبر برجام، بازار مقاطع طویل شروع به کاهش کرد. هر چند، در اواخر هفته پیش، تحرکاتی در بازار میلگرد مشاهده شد و تجار اعلام افزایش قیمت کردند تا از کاهش بیشتر قیمت و در ضرر رفتن تجار جلوگیری کنند. اگرچه تیرآهن به ویژه سایز 18، نیز از اول هفته به صورت جسته و گریخته کاهش قیمت را تجربه کرد اما به دلیل کاهش میزان عرضه و مدیریت نصفه نیمه عرضه مانند میلگرد کاهش قیمت شدیدی را نداشته است. در بازار مقاطع تخت، جو متفاوتی وجود داشت و بازار تقریبا ثابت بود.
به طور کلی می‌توان روند قیمتی بازار داخلی در بین تمامی مقاطع را به نتیجه برجام و روند قیمتی دلار وابسته دانست.
اخبار و سیاست