سرگرمی و طنز ورزشی کارتون و انیمیشن علم و فن آوری خودرو و وسایل نقلیه آموزش موسیقی و هنر اخبار و سیاست حیوانات و طبیعت بازی حوادث مذهبی
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
علی‌اکبر شکارچی در ۶ فروردین ۱۳۲۸ در روستای ایستگاه چم سنگر دورود استان لرستان متولد شد. نواختن کمانچه را از کودکی تحت تأثیر نوازندگان محلی آغاز کرد و پس از اخذ دیپلم و خدمت سربازی در سن ۲۳ سالگی به تهران رفت و در سال ۱۳۵۰ وارد دانشگاه و در سال ۱۳۵۴ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل گردید و جهت فراگیری ردیف‌های سازی و آوازی و قطعات ضربی از کلاس‌های داریوش صفوت، نورعلی برومند، محمود کریمی، یوسف فروتن، سعید هرمزی و جلال ذوالفنون بهره برد. او در طول این سال‌ها همواره از آموزش‌های علی‌اصغر بهاری نیز سود برد.
علی‌اکبر شکارچی در سال ۱۳۵۶ در نخستین آزمون موسیقی باربد به داوری علی‌اکبر شهنازی، داریوش صفوت، مهدی فروغ و مهدی برکشلی و دبیری هوشنگ ابتهاج، نفر اول رشته نوازندگی کمانچه شد.
تدریس
وی از سال ۱۳۵۸ در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشگاه هنر، دانشگاه سوره، کانون فرهنگی هنری چنگ و کانون فرهنگی و هنری چاووش به تدریس پرداخته‌است.
علی‌اکبر شکارچی استاد راهنمای بیش از ۱۵ پایان‌نامه مقطع کارشناسی ارشد بوده‌است. او همچنین از مؤسسین و مدیران دو کانون فرهنگی و هنری چنگ و چاووش بوده‌است.
کنسرت در دیگر کشورها
علی‌اکبر شکارچی علاوه بر ایران کنسرتهای را در کشورهای سوئیس، سوئد، ایتالیا، آلمان، فرانسه، انگلیس، اتریش، کلمبیا، بلژیک، نروژ، اسپانیا و استرالیا اجرا نموده‌است.